Hearthstone: Nerf al Patron Warrior

Maichol "Brownie" Serfilippi
Di Maichol "Brownie" Serfilippi Lettura da 4 minuti

WC

Pochi minuti fa, l’annuncio della Blizzard tramite il blue post di Zeriyah che annuncia il nerf al Capitano Cantaguerra (Warsong Commander). Il nuovo effetto della carta sarà: Tutti i servitori con Carica avranno +1 Attacco. Si preannuncia la fine di un era per il meta di Hearthstone! La fine del Patron Warrior.

Ecco il post ufficiale della Blizzard:

“The following balance change will be made in an upcoming patch:

Warsong Commander now reads: Your Charge minions have +1 Attack.

Over the course of the short but impactful history of Hearthstone, we’ve taken a strong stance that we’d like to make changes to cards only when they are completely necessary. The direction of gameplay and the metagame should be defined by our players, and as the meta is evolving, many different types of decks can emerge. Cards that were once impactful in the meta can be less so once new strategies emerge, and that change is brought on by the constant need and drive for innovation by our players.

Innovation is just one way a game can evolve, and the best way to shake up the meta and innovate in Hearthstone is by introducing new cards into the game. Introducing new cards to Hearthstone is our preferred method of changing the current state of the game. It’s exciting to discover a deck that may have an advantage over a popular deck out there, and new cards lead to the discovery of new combinations, and new conversations. Hearthstone thrives off of stories about enjoying a fast-paced, fun game with friends that’s full of delightful surprises.

Going forward, we will continue to stand by our stance that we will only make adjustments to cards when we feel it is completely necessary and allow the injection of new cards into the game help our players define what the meta evolves into. In the case of Warsong Commander, we felt this change was necessary to help expand both future design space and to stand by our overarching game philosophy that battles between minions and fighting for board control is what makes Hearthstone fun and compelling.”

In poche parole, Blizzard vuole effettuare questi cambiamenti di gioco esclusivamente se necessari, in quanto il meta dovrebbe evolversi con l’innovazione dei mazzi da parte dei giocatori e di nuovi contenuti. L’importante decisione è stata presa in quanto questo cambiamento è ritenuto necessario per la continuazione, lo sviluppo e la crescita del gioco, sia a livello di design che di gameplay. Inoltre Blizzard ritiene doveroso questo cambiamento per lo stesso motivo per il quale la carta Sguinzaglia i Segugi è stata depotenziata. Il motivo è proprio il poter essere in grado di giocare servitori e sviluppare il proprio campo di battaglia, cosa che il Patron Warrior non permetteva; un altro dei motivi è anche l’esagerato danno che comportava la sinergia con il Berserker Rabbioso.

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Nato nello stesso anno in cui il Nintendo Game Boy sbarca per la prima volta nel mondo, Maichol mostra fin da subito un enorme passione per la tecnologia e per il gaming. Gli anni passavano, ma la passione no; Super Nintendo, Playstation, Xbox, fino ad arrivare al PC dove si innamora dei giochi di strategia come Warcraft 3, Starcraft, Age of Empire II ed infinite World of Warcraft. La passione per la competizione lo spinge fino al Platino 1 su League of Legends ed altri risultati minori nei tornei italiani. Amante di ogni gioco marchiato Blizzard.